To exist is easy, to live is an art

publicerat i lifestyle

Jag känner mig full med energi, tankar, inspiration. Kreativiteten flödar och jag vill bara börja förändra och skapa magi. Varje gång jag kliver in i mitt rum så känner jag bara nejnejnej. Varför tillåter jag det förvandlas till ett bombnedslag? Varför försvinner orken när den väl behövs? Men idag känner jag mig inspirerad och laddad. Det är dags för mig att rycka upp mig, rensa, slänga, kasta.



Min garderob är en fullkomlig katastrof. Inte nog med att hälften är hatobjekt så är det bara allmänt rörigt. Oorganiserat, kaotiskt, stökigt. Det är nog dags att ladda min Nikon och fota gamla plagg och sälja på Tradera. I april drar backluckeloppisen igång, oj som jag har längat. Dags att sälja grejer och tjäna några kronor!



Mina tv-serier, filmer, musik ligger i princip lite överallt. Vissa skivor har inte legat i sina fodral på en hel evighet. Även här kan vi beskriva tillvaron som kaos.



Mitt lilla kontor är även det helt åt skogen. Papper ligger huller om buller, viktiga och oviktiga. Packningsmaterial ligger blandat på golvet, i lådor, i källaren. Alla smycken ligger inte i sina fack. Visitkort och adressmärken finns på säkert tre olika ställen. Kontanter och frimärken lika så. Gah, ibland blir jag så trött på mig själv. Jag brukar tycka att jag är en organiserad tjej, men nu var det länge sen sist. När vi hörs igen är mitt rum i full ordning, lika så jag.


pictures: här


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av jenny:

Åh härligt att höra om lite inspiration! Måste ta tag i mitt rum med, vill inte ens tänka på hur det ser ut...

2:a kommentar, skriven , av ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!:

Måste ta tag i vår lägenhet ... <3

3:e kommentar, skriven , av linnéa:

Vad fint det blev, vi skall tapetsera om i vårt hus så det är alltid kul med lite inspiration =)

4:e kommentar, skriven , av Sanda:

ÅH vad är bakluckeloppis och VAR är det? Du måste informera mig tid och plats när det närmar sig, vill nämligen bli av med massa massa!

Kommentera inlägget här :