Det där med kroppsvikt och valkar.

publicerat i träning&hälsa
Jag måste göra en förändring med min kära kost. Det är med blandade känslor som jag har gått upp i vikt. Nu mera har jag normal BMI och väger väl lite mer som jag borde med tanke på min längd. Jag har alltid varit väldigt smal och tunn, haft för lågt BMI och så vidare. På sätt och vis är jag glad att vågen visar mer. Men att inse att jag faktiskt har gått upp i vikt, närmare bestämt cirka 8 kg på två-tre år, ja det hugger till lite.  

Därför har jag bestämt mig att göra en förändring. Jag måste sluta vara ett kakmonster. Jag älskar att fika, choklad är rent utav en passion, kanske till och med ett beroende. För att inte fortsätta gå upp i vikt måste jag sluta äta så förbaskat mycket sötsaker! Jag ska inte bli något nyttighetsfreak som aldrig unnar mig något. Det skulle jag aldrig klara av. Jag har inga större tankar på att gå ner i vikt, istället ska jag träna bort den lilla magen som vuxit fram, och dom där "kärlekshandtagen" vi kvinnor så lätt får. Insida lår kan vi trimma till lite också. Jag vet, jag anses fortfarande vara smal, men jag är inte nöjd med min kropp.

Från och med dagens datum så ska jag försöka avstå helt från choklad, kakor, bullar, godis. Gymmet ska jag besöka oftare och jag ska försöka komma ut lite mer. Frisk luft är ju så himla bra för kropp och själ.

Jag gör det här för att jag ska må bra när jag ser mig själv i spegeln. När jag duschar. När jag köper kläder. Många kanske blir hysteriska och börjar gnälla om dagens "press på unga tjejer" och så vidare. Men nej, jag känner ingen press från omgivningen. Jag gör det här för min skull. Utsidan må se bra ut i era ögon, men jag vill känna mig fin, och veta att även min insida mår bra. Det är inte roligt att vara tjock på insidan heller.






från och med idag får jag nöja mig med att titta på kakor!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av nikitaam:

Finfin blogg :)

Nu har GO ATTENTIONs webshop "alla hjärtansdag" kampanj med hela 25 % på hela sortimentet. Kika in direkt hos dem www.goattention.se eller på min blogg www.nikitaam.devote.se kraaam

2:a kommentar, skriven , av jenny:

Känner igen mig! Har också alltid varit skinny men på senare år har en lite putmage smygit sig på och även lite kärlekshandtag. För 2-3 år sedan vägde jag 52 och nu 62, är dock 175 så det är ju absolut inget konstigt med det. Säger jag högt till vissa i min bekantskapskrets att jag måste börja ladda för beach12 får jag ofta en dryg kommentar i stil med "du har väl inget att oroa dig för". Var jag gång på gång förklarar att jag inte vill gå ner i vikt utan bara bli mer vältränad. Jag påstår absolut inte att jag är tjock, för det är jag inte, men jag vill bli mer vältränad så att jag känner mig maxat snygg!

3:e kommentar, skriven , av sanda:

åh herregud, känns som att det är skrivet av mig själv.. vi har alltid varit likadana storleksmässigt: korta och smala.. men har precis som du gått upp lite i vikt senaste tiden! hur kan man mostå kakor, chips och godis?!?!?

Kommentera inlägget här :